Betalning

Du kan du betala din Smakbox med kredit- eller betalkort (Visa, Mastercard, American Express). Betalning sker säkert via betalningstjänsten Stripe. Inga kortuppgifter lagras på vår webplats eller inom Smakbox AB.

När du registrerar dig för en prenumeration betalar du din första box med det betalkort som du anger. Därefter sker betalning i förhand runt den 27:e i månaden innan ordinarie leveranstillfälle. Pengar dras från det kort som du angett vid registrering. Du kan när som helst uppdatera dina betaluppgifter via Mina Sidor.

Mina Sidor kan du när som helst uppdatera dina betaluppgifter.

Det kan finnas flera anledningar till detta. Kontrollera att ditt kort är giltigt och stäm av saldot på kontot. Vissa banker kräver (ex Nordea) att du öppnar upp ditt kort för internetköp. Detta gör du i inloggad läge hos din bank (där du hanterar ditt kort). Vid enstaka tillfällen kan det vara problem med kopplingen till vår betaltjänst. Kontakta oss om du behöver hjälp att lösa problemet! 

Vi gör flera försök att genomföra betalningen, därefter får du ett mejl som ber dig att uppdatera dina kortuppgifter. Logga in på Mina Sidor och kontrollera att ditt registrerade betalkort är korrekt och giltigt. Kontrollera saldot på ditt konto. Ingen box kommer att skickas ut förrän betalningen har genomförts, din prenumeration sätts på paus. Blir boxen slutsåld gör vi nya försök inför kommande box, förutsatt att du inte väljer att pausa eller avsluta prenumeration på Mina Sidor. Kontakta oss gärna så hjälper vid dig att lösa problemet!

Betalning sker i förväg för att möjliggöra planeringen och administrationen för Smakbox. Det är viktigt för oss att samtliga boxar som packas når er kunder. Detta för att minimera matsvinn eller att boxarna tar slut trots att du vill ha en.